Saturday 17 September 2016

Kisah Benar


Hai guys. Harini last holiday actually. Esok dah kene gerak balik kmtj. Before that hawa macam teringat satu cerita ni yang hawa alami. I tak ingat hari bulan berapa tapi dalam lingkungan seminggu selepas persembahan zapin. Okelah hawa terus citer part ni. Biasalah malam prep, kene study lepas isyak tu. And hawa memang biasa prep kat surau. I ingat hari tu hari khamis sebab ganti jadi fasi math yang hari isnin haritu tak buat. So ahli yang hadir just Haziq sorang. Isa dengan Syasya Idk mereka buat hw lebih penting maybe even sesi fasi juga penting hmm. K bagi elakkan fitnah so Haziq bawak ah 2 orang member dia, Cat dengan Asri. Dalam tengah tepi masa tolong haziq buat math tu, ade gak ah sembang kosong right. Masa tu tengah cakap pasal solat subuh. Selalunya girls tak turun but hawa tak macam girls lain, I will go subuh berjemaah even alone. Ok I citer la kat mereka, acah2 seram, yang I ade nampak something putih belakang singki otw ke surau tu. Lalala bulu roma naik hahaha then I kata just kidding. Kemudian dah pukul 11. Tamat prep. I undur diri. Masa otw balik, tersinggah kejap kat cafe sebab nampak roommate, nurul and yana still di sana. Seram la nak balik bilik alone xD So tunggu la mereka habis study. Lama gak. Tetibe macam mana tah terwasap si hafies, dia nak video zapin. So roommate otw nak balik, I tinggal alone kat cafe. Lama betul si hafies ni. Then tetibe dia muncul. Dah ready nak share it tetibe mak guard suruh balik dorm. Lol gile, kalau hafies cepat sikit dah boleh dating. Eh. hahahaha pfttt gurau. K so I balik lah. Otw tu ternampak selipar roommate kat bilik 3. Dengar suara diorang. Tengah tengok movie la tu. So I beranikan diri balik bilik sorang2. Dah ready atas katil. Sampai kol 1+ tunggu mereka tak balik. Sambil2 tu nengok la video zapin sebab tak move on lagi. Taknak tutup lampu, hahah penakut. Then aku tertidur. K esok menjelma~ Lepak2 dengan nurul and yana kat cafe. Gelak2 semua, siapkan hw semua. Suasana bahagia sampailah nurul terkata 'Eeee kau ni hawa, dah lah malam tadi menari depan pintu' "Ok....cop siyes ah? Pukul berapa?" 'Dalam pukul 2 tu aku otw nak balik bilik. Aku seram bongok tengok kau. Aku patah balik bilik yati. Ajak yana balik sesama. Pastu dah otw balik semula kau cepat2 masuk bilik. Aku dah masuk, kau dah tidur, cepat gile kau tido.' "Ehh pale otak dia. Aku tido dow. Dalam kol 1 gitu dah terlelap kot. Eeee menipu dow korang ni." 'Eh tak weh, kau joget macam kuda kepang. Takkan nak tipu.' Kat sini aku dah terkedu, tercengang, ter ape lagi, semua ter ada. Hmmm tapi siyes dow, bukan aku, sungguh.... Pastu aku tak caya sampai sekarang. Aku taktahulah, aku takut tapi aku just bagitahu diorang, ye kot tu aku, aku terngigau kot. K tutup citer. Semoga aku betul2 ngigau waktu tu. K sekian...

No comments:

Post a Comment