Monday 17 December 2018

HF N HF (Hawa Ferhani Nur Hafiffy Firdauz)


Salam semuanya. Lama tak update blog. Apa yang saya nak kata adalah takde pape pon. 😂 hmm sebenarnya banyak. Tapi terlampau banyak sampai taktahu nak start dari mana. Ape yang saya bole summary kan, saya dah ade orang lain. Ni haa, pakcik 99speedmart. First time, aku sendiri curang dengan bf aku. Hmm sorry daus. Sebab saya terpilih sir fifi. Kenapa sir fifi? Don't know why, maybe sebab sir try hard nak saya. Hmm memang nampak kejam but macam syaysa kata, maybe ni cara tuhan nak tunjuk bahawa hawa n daus bukan berjodoh? Agaknyalah. So far kenal sir dari bulan 6 2018 so dah 6 bulan la kiranya kenal sir. Sekarang dah bulan 12 en. Kenal sir sebab kerja 99speedmart ritu time cuti sem. Banyak gak belajar dari sir. Macam2. Walaupun sir kalau cakap slow namatey, tapi saya cube jugak fahamkan ape yg nak disampaikan tu. Sir memang ade gaya daus yg dulu time saya n daus kenal awal2 dulu. Sekarang pon sir macam daus jugak, tak berapa nak layan saya. Tapi saya faham, sir kerja en. Takpe2. Carry ong 👌. Sir time saya da nak quit tu, selalu ah datang rumah jumpa mama papa juga. Nak kenal dengan saya pesemua. Sampai saya dah nak balik utm pon, sir sanggup transfer diri pi jb sebab nak dekat dengan saya. So sekarang sir kerja kat impian senai. Kadang2 abis kerja nanti sir ajak dating. Pergila kat yg mahkota tu. Lepak situ, borak2, hilangkan stress. Macam2. Tapi segala urusan kami, saya tak minat nak share kat sesapa even roommate pon. Saya cuma kata kami dating sahaja. Sebabnya, yela bahagia tu kite dua je rasa, if org lain mahu juga, diorg bole cari kebahagiaan tu by themself. Semua orang ade cara dia tersendiri. Begitu juga saya dan sir. Walaupun sir tak suka saya panggil sir dengan nickname sir, saya tetap nak panggil sir sir juga haha sebab saya kenal sir dengan nama tu, hehe sorry. Sir jaga saya dengan baik. Saya respect sir. Tapi saya tak suka satu bende ni, sir pon hisap rokok juga, macam daus. Sama je haihh baru saya ingat nak bf tak hisap rokok 😂 tapi takpe ah. Sebab awak ni hafiffy firdauz kan, saya terima je. Tolonglah hawa jangan curang lagi. Biarlah sekali je curang, tu pon dekat daus tu haa. Sorry jugak daus. Hmm saya nak jaga sir... Banyak kisah hidup sir yang saya dapat tahu. Sir perlukan perhatian. Dan maybe perhatian saya..  Sokay, saya cuba yang terbaik untuk sir. Doakan hati saya akan sentiasa untuk sir. Saya taknak curang. Saya tahu sakitnya dicurangi. Sebab kisah cinta saya zaman remaja ni, more ke arah dicurangi but first dan last la saya curang, dekat daus. Dekat sir ni, saya cube tak curang dan saya taknak pon terfikir saya juga dicurangi. Siyes2. Saya da mula sayang kat sir je. Sorry for being clingy here. Kamu yg baca ni harap dah sediakan baldi untuk muntah ke heh huhuhu. Sudah, habis semuanya. Bertabahla hawa... 

No comments:

Post a Comment