Thursday 3 March 2016

Result SPM!



Assalam hi there,

Hawa nak citer pasal harini kat sekola, 3March2016.
Hahaha entah erk. Masa datang sekolah tu. First2 dah rasa bersalah dekat shibam n diskusi. Sebab shibam ajak jugak gi sama2 jalan kaki dari rumah zati ke sekolah. And diskusi memang dah ajak dulu nak kumpul kat stesen dan masuk sekola sama2. So i decide pergi dengan diskusi sebab mereka ajak dulu. 

I skip jela pasal cikgu rahim punya 'ucapan' pasal ipta tu kerana hahahaha i'm not interesting walaupun acah2 marah dak2 ni sebab cam kuaja ah. Cikgu kat depan kot, reti mereka diam. Fuhhh takpe biar aku senyap sorang2. Kikiki so masa pengumuman result tu, aku doa sangat LK 100% lulus senanya :') tapi takpelah, aku tahu kawan2 kelas aku dah buat yang terbaik kan. Sokay. Yaa aku lupa tentang Maizan, kalaulah dia tak sakit, mesti dia okay kot. Time dengar Bio 100% haaaa rasa cam kk tahniah but takyah la jerit macam tu??? Errr sorry yaaa saya tahu anda2 semua excited kkk takpelah. hahaha sorry ;p 

Ok pengumuman pelajar cemerlang. Tetibe jantungku berdegup kencang awwww. Hahahaha taktahulah aii tetibe eksaited hengko! Cikgu rashidah yang sebut. Dia bitau 8 pelajar terbaik. And bila giliran ke-enam dia cakap perwatakan pelajar tu. 
'Pelajar ni seorang perempuan lagi'
'Lemah lembut orang nya'
'Seorang pengawas'
'Dari kelas 5Tulus'
'Bermula huruf H'
And aku masatu jemmmmmmmm. Tak sangka serius. Aku dedo menggigil nak bangun, like what the.... are you serius??? But cincah tak sangka pun boleh naik atas pentas even just for 6A, I'm so glad thanks god. Give me this rezeki aii bersyukur sebenarnye. Lagi2 melepasi target kot. Uish! And masa cikgu cakap huruf H aku dengar ramai orang jerit nama aku, Ya Allah time tu happy sangat. Rasa macam ramai orang support aii and waaaa terharu. Dah bangun tu tetibe bergenang air mata. Tapi ai tahan lah sampai naik stage, cikgu roziah tanya, mak datang tak, and masatu jugak rasa nak nangis sebab mama n papa tak dapat datang but its okay. Tapi aku taktahu la muka cam apa lah agaknya time amek gambar kat situ gak, pehhh busuk sia xD biar je ah hahahahaha.

Then semua bersurai. Masani aku pun taktau ape aku nak buat. Tapi I've mix feeling tetibe. Sebab lepas dapat result ni, ramai junior and kawan ucap tahniah kan so macam ok thanks but i don't wanna be so 'riak' aaaaa so kite cam taknak dengar orang say tahniah lagi. Malu and rasa sebersalah dekat kawan2 yang lain tak naik stage. lagi2 Nina. Terkejut gak. Bagi aku dia dah macam cikgu tau. Aku tahu banyak perkara pun dari dia. Just tak sangka. Hmm but nina, once you read this, kite nak nina tahu, rezeki nina banyak lagi diluar sana. You're friendly too. Sokay kite tahu awak boleh berjaya nanti, tau! Maizan n Syifa n Dayana too. Shibam too. Tulus too. Fighting! 

Pastu sesi jumpa2 cikgu lah. Masa nak jumpa cikgu Anna, dak2 laki tulus ade sekali. Wan pun ade. Pastu aku n diskusi datangla jumpa ticer anna n cikgu abidah. Pastu dak2 laki semua gi dataran budi pula jumpa cikgu asyeq. Kami pun follow lagi. Dak laki lari semula kat tempat tadi jumpa cikgu hanisah n cikgu zairul. Kat situ dapat amek gambar ^^ Muka wan kat depan hahahahaha sengal erk. Cuma satu aii dapat rasa, ni saje buat decision sendiri okay. Setiap kali aku datang dekat tempat wan nanti dia mesti cam lari hahahahahaha bodoh. K biarlah tau2. Pastu last jumpa wan masa jumpa cikgu fauziah pastu dah takda dia huhu. Pastu nak gi kat cikgu ba'yah tetibe ade bad heh dalam tu pastu erghhhh bla ah jap. Jumpa ustazah bibi dengan maizan. Pastu patah balik umphh ade lagi si bad pastu maizan kata takpe jumpa sekejap je pastu bla. K kami cubelah masok. Dalam 2 minit lepas tu bad keluar hahahaha aku tak pandang muka dia pun! Hmm benci... haihhh otw nak balik tu, siot lah. Boleh pulak ternangis. Ish! Hmmm aku tak tahulah. Aku tak rasa dengan cara aku nak suka wan semula tu boleh buat aku lupa bad. Aaaaaaa balik rumah bitau mama pasal result ni pastu gwa nangis pfttttt tak pernah nangis camtu sengal la! Mama dah acah2 dokong awe xD Apelah ingat dia kuat ke nak angkat orang lebih tinggi dari dia hehehe tapi awe citer semua kat mama and told her why I cried too. Mama kata alaaaa takyah fikir la bad tu, kalau jodoh tak ke mana. Ya I know. But I'm still hurt. Mama kata, sokay just lupakan dia. InshaAllah I will do it. Tapi masa aku citer result aku kat papa pulak, papa tanya bad dapat berapa. Hmmm aku cakap entahlah papa, sekarang pun rasanya tak rapat dah dengan bad, pastu boleh nangis lagi haihhhh. Tapi papa taktahu ape2. Hahaha makaaaaa tamat lah sudah. Hahahaha sebab aku harini terhappy n sedih n yaaa mix feeling kan. Semua benda. Paling tak boleh bla, masa tunggu giliran amek result kat guru kelas boleh pulak aku tak bayar duit PIBG hahahaha siot! Aku balik then pergi semula sekolah sebab aku nak tengok gak majalah sekolah Nina buat! hahahaha kbye ;p

No comments:

Post a Comment