Monday 1 December 2014

Our Meeting

He's make a call. Tunggu di bus stop sama-sama. Bas sampai. Tambang sendiri. Tak duduk satu sit. Tapi bersebelahan. Reach town. Pergi ke Kluang Parade. Just walk. Naik lift. Dia tak reti guna. Maka aku tekan ke tingkat 5. Main bowling. Rm13. Baik main dekat Kluang Mall. Bawah Rm10 member bilang. Turn dia baling. Jari dia cedera. Aduh bongoknya. Siapa suruh gelek bola. Dah aku kene habiskan. Sorang-sorang. Tengok dia dah bosan. Aku lagi sedih. Done bowling cepat-cepat. Reach Kluang Mall. Tangki dia penuh. Maka ke toilet lah. Kemudian ke MBO. Ingatkan nak tengok MonkeyJay. Entah macam salah eja. Kemudian Big Hero 6 jadi pilihan. Beli tiket. Decided nak solat dulu. Done. Aku amek set popcorn. Dia termenung. Dia ingat tangan aku sepuluh. Banyak kali panggil tak dengar. Pekak betul. Then kuatkan sikit. Baru pandang. Gelak-gelak. Nasib baik ajnabi. Kalau tak kaki dah kat muka dia. Masuk wayang. Bukan seat couple. Kami baik. Advertisment lama gila. Tapi aku suka je. Suka tengok muka dia. Show start. Ada part kelakar. Aku rasa macam dipandang. Suka tengok aku gelak ke? Gedik. Cover cun sikit. Eeee takpelah. Happy kat situ. Done show. Popcorn tak habis lagi. Tapi dia nak balik. Baru pukul 3. Ish. Habiskan dulu. Sambil tu cerita sikit. Tapi hambar. Keluar km pergi bustand. Bosan. Kacau dia sikit. Bosan. Pinjam fon dia. Kembali bosan. Buat dia rimas sikit. Dia kata. Cubalah duduk diam-diam. Buat merajuk. Gedik. Then gelak. Bosan. Wait bus dalam 2 jam. Dia dah panas. Aku okay je. Sebab suka. Suka dia. Lastly decided naik teksi. Tapi kesian dia tak happy. Dia belanja tambang. Sampai T6. Aku keluar. Dia kata. Terima kasih. Komawo juga. Wan

No comments:

Post a Comment